неділя, червня 25, 2017

Сучасне інтерактивне засідання педради "Про обговорення і погодження річного плану роботи школи на 2017-2018 н.р."

Наша школа: 
- школа творчості для вчителів; 
- школа спокою для батьків; 
- школа радості для дітей.





План стратегічного розвитку спрямований на виконання: 
Конституції України; Законів України: "Про освіту” ; "Про загальну середню освіту” ; "Про Національну програму інформатизації” ; "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні” ;"Про молодіжні та дитячі громадські організації”; "Про охорону дитинства” ; Національної Програми "Освіта України ХХІ століття”; Національної доктрини розвитку освіти; Національної Програми "Діти України”; Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти; Конвенції про права дитини; 


реалізацію: 

- сучасної державної політики в освітянській галузі на основі державно-громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти та потреб учасників навчально-виховного процесу; 
- нормативно-правових актів щодо розвитку освітньої галузі; 


створення: 

- належних умов для розвитку доступної та якісної системи освіти школи; 
- умов рівного доступу до освіти; 
- гуманних відносин в освітньому закладі; 
- сприятливих умов для підтримки та розвитку обдарованих учнів; 
- належних умов для соціально - психологічного захисту учасників навчально-виховного процесу; 
-необхідної матеріально-технічної бази; 



забезпечення: 
- формування громадянського середовища; 
- побудова діалогових взаємовідносин між школою та громадою; 
- застосування інноваційних технологій у навчально-виховному процесі; 
- створення сприятливих взаємовідносин між школою та громадою; 
- розвиток системи самоврядування щодо формування громадянських якостей особистості; 
- створення сприятливих педагогічних умов для формування громадянської особистості; 
- розвиток волонтерського руху.

13.06.2017 р. у нашій школі відбулося планове засідання педагогічної ради. Директор школи підготувала наказ, в якому зазначила групу розробників проекту плану роботи на навчальний рік. В ці групи входили заступники директора школи, голови методичних об’єднань, вчителі, окремі класні керівники, пред­ставники батьківського комітету. Кожному з кола визначених осіб, залучених до складання проекту річного плану, були окреслені завдання — фрагменти плану, в які їм потрібно буде вне­сти пропозиції, висловити свої думки, бачення шляхів розв’язку окресленого питання.

Кожному розробникові плану роботи школи на навчаль­ний рік дали орієнтовну пам’ятку, де він мав по­дати інформацію у межах своїх функціональних обов’язків та повноважень.
ПРОБЛЕМНІ ЗОНИ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ


Пам’ятка заступникові директора з НВР щодо технологічної культури підготовки матеріалів до плану роботи школи на навчальний рік

• Проаналізувати стан навчання та якість освіти учнів школи за поточний навчальний рік, виявити тенденції підвищення чи знижен­ня рівня навчальної компетентності учнів, позитивні та негативні сторони діяльності вчителів, з’ясувати причини недоліків у їхній роботі, окреслити заходи щодо їх усунення.

• Висвітлити стан упровадження особистісно зорієнтованого підходу в процесі реалізації змісту освіти і навчання учнів, засвоєння знань у межах державних стандартів та понад ними.

• Проаналізувати питання диференціації та інтеграції навчання шляхом посилення міжпредметних зв’язків та впровадження інтегрованих курсів і спецкурсів зі спорідне­них навчальних предметів.

• Вивчити й узагальнити передовий досвід ро­боти вчителів-предметників щодо реалізації виховного потенціалу навчальних предметів.

• Підготувати пропозиції стосовно вивчення та впровадження досвіду роботи вчителів, які за­безпечують високий рівень навчальної компе­тентності учнів, їхнього виховання й розвитку.

• Визначити теми, форми і терміни контролю навчального процесу, якості знань учнів.

• Проаналізувати стан підвищення фахового рівня вчителів засобами самоосвіти, курсової перепідготовки, спланувати цю роботу на на­ступний навчальний рік.

• Розробити пропозиції щодо вдосконален­ня позаурочної навчально-пізнавальної

діяльності учнів, зокрема, вивчення профіль­них предметів у межах варіативної складової навчального плану.

Пам’ятка заступникові директора з НВР щодо технологічної культури підготовки матеріалів до плану роботи школи на навчальний рік

• Запропонувати кілька варіантів науково-методичної теми для роботи педагогічного колективу в наступному навчальному році; вибрати одну із них і обгрунтувати її педагогічну доцільність, можливості реалізації в умовах школи.

• Розробити перелік тем у межах окресленої проблеми для методичних об’єднань учителів.

• Передбачити взаємозв’язок науково-мето­дичної проблеми школи, тем окремих мето­дичних об’єднань учителів з темами учнів, які реалізують науково-пошукову роботу в МАН.

• Розробити методику аналізу стану діяльності школи (всіх її ділянок) із залученням до цієї справи вчителів та учнів-старшокласників (анкети, опитувальні листи, інтерв’ю тощо); виконати зріз інформації, проаналізувати й синтезувати її, подати дані у вигляді про­позицій робочій групі з вироблення плану роботи школи на наступний навчальний рік.

• Розробити заходи щодо активізації вико­ристання частково-пошукової роботи учнів у процесі навчання.

• Продумати систему контролю стану науково-методичної роботи в школі.

• Запропонувати зміст і форми підбиття під­сумків науково-методичної роботи вчителів (семінари, конференції, диспути тощо).

Пам’ятка заступникові директора з ВР щодо технологічної культури підготовки матеріалів до плану роботи школи на наступний навчальний рік з виховної роботи

• Проаналізувати стан підвищення фахового рівня вчителів засобами самоосвіти, курсової перепідготовки, спланувати цю роботу на на­ступний рік.

• Проаналізувати стан виховної роботи в школі у поточному навчальному році та порівняти його з попереднім (зміст, форми, методи, рівень вихованості учнів).

• Оцінити ефективність роботи учнівських організацій школи, їхню значущість у роз­витку та становленні особистості учня; у разі необхідності внести пропозиції щодо модернізації змісту й структури їхньої роботи (запропонувати, які саме).

• Визначити тему з НВР у школі на наступний навчальний рік, пріоритетні аспекти виховної роботи, спрямовані на реалізацію загально-шкільної виховної теми.

• Розробити орієнтовну тематику виховних тем для класних керівників, реалізація яких забезпечила б неперервність національного, морального та інших актуальних аспектів виховання особистості учня.

• Внести пропозиції щодо активізації впро­вадження особистісно зорієнтованого ви­ховання учнів у позаурочній та позашкільній роботі.

• Передбачити тематичні чи загальношкільні за­ходи для учнів усіх ступенів навчання (свята, туристичні походи місцями бойової слави тощо).

• Розробити спільні виховні заходи для учнів та батьків.

Пам’ятка класному керівникові щодо технологічної культури підготовки матеріалів до плану роботи школи на наступний навчальний рік з організаційно-виховної роботи

• Проаналізувати стан навчально-виховної роботи в класі, з’ясувати досягнення і недо­ліки (встановити новітні явища, тенденції поліпшення результатів навчання, виховання й розвитку учнів).

• Констатувати факт згуртованості учнівського колективу класу (чи навпаки), розробити захо­ди щодо подальшого його поліпшення, впливу колективу на виховання окремих учнів.

• Окреслити пріоритетні напрями виховання учнів класу з урахуванням їхніх особливостей та рівня вихованості.

• Визначити зміст, форми й методи формування в учнів національних традицій, почуттів гро­мадянина, патріота, гуманіста.

• Спланувати заходи щодо активізації участі учнів класу в роботі учнівських організацій та заходах.

Пам’ятка психологу щодо технологічної культури підготовки матеріалів до плану роботи школи на наступний навчальний рік з питань забезпечення психічного здоров’я учнів

• Проаналізувати стан психічного здоров’я учнів (розвитку вищих психічних процесів, темпера­менту, психофізіологічної та інтелектуальної потужності, темпоритму праці).

• З’ясувати стан психічного здоров’я учнів та у разі необхідності спільно з медиками запропонувати комплекс заходів з його по­ліпшення.

• Розробити (чи модернізувати) авторські ме­тодики зрізу рівнів психічного здоров’я учнів.

• Залучити до діагностики вчителів, батьків та учнів — до самодіагностики.

• З’ясувати доцільність створення «Школи тренінгу» та необхідність розробки програм психічного самовиховання учнів.

Пам’ятка медичному працівникові щодо технологічної культури підготовки матеріалів до плану роботи школи на навчальний рік з питань забезпечення здоров’я учнів

• Проаналізувати стан фізичного здоров’я учнів школи, запропонувати шляхи його поліпшення.

• З’ясувати, чи відповідає санітарним нормам санітарно-гігієнічний режим школи, та на­креслити шляхи його поліпшення у наступ­ному навчальному році.

• Розробити план і зміст санітарно-гігієнічної профілактичної роботи в школі, районі, мікро­районі.

• Описати основні профілактичні заходи що­до збереження та зміцнення здоров’я учнів і вчителів школи.

Пам’ятка заступникові директора з господарської роботи щодо технологічної культури підготовки матеріалів до плану роботи школи на навчальний рік з питань матеріально-технічного забезпечення НВР

• Проаналізувати стан використання фінансо­вих ресурсів, спланувати бюджет на наступний навчальний рік.

Пам’ятка бібліотекареві щодо технологічної культури підготовки матеріалів до плану роботи школи на наступний навчальний рік з питань забезпечення учнів необхідною навчальною та художньою літературою

• Проаналізувати стан забезпечення учнів підручниками та поповнення бібліотечних фондів.

• Визначити необхідне фінансування та яку літературу необхідно придбати.

• Спланувати спільну роботу з бібліотечним активом та шкільними учнівськими орга­нізаціями з перевірки стану підручників і бібліотечної літератури під гаслом «Живи, книго!»

• Продумати і внести пропозиції щодо плану роботи школи на навчальний рік із прове­дення загальношкільного заходу, пов’язаного з профілем роботи бібліотеки і спрямованого на виховання в учнів бережливого ставлення до книг та бажання читати.

Аналізуючи матеріали, що надходять від груп, директор зосередила увагу на кардинальних проблемах роботи школи:

• забезпечення всім учням якісної загальної се­редньої освіти у межах державного стандарту й понад ним (обдарованим і талановитим дітям);

• поліпшення якісного складу педагогів;

• утримання шкільного приміщення у відпо­відному стані;

• поповнення та оновлення навчально-матеріальної бази школи;

• збереження й поліпшення здоров’я учнів, забезпечення харчуванням та проходженням своєчасного медичного огляду;

• об’єкти контролю.

План роботи школи  включає в себе програму управління навчально-виховним процесом, стрижень якої складають сукупність завдань колективу та конкретні заходи задля їх виконання У плануванні роботи школи сьогодні ми враховуємо перспективи розвитку освітньої галузі. Наразі це: нова українська школа профільне навчання . 

План роботи навчального закладу на наступний рік постає у результаті творчості однодумців, зорієнтованих конкретні й чіткі цілі. 

ОТОЖ...

На нараді при директорові розглядалися питання планування роботи навчального закладу на наступний рік, обговорювались і уточнювались проблеми та завдання, над якими працюватиме школа. Алгоритм роботи був таким: створено 6 інтегрованих фокус-груп для підготовки окремих розділів плану ( п’яти проблемних зон обраної стратегії «Реалізація державно-громадської моделі управління ЗНЗ»).  Доповідачами фокус груп були обрані фасилітатори кожної групи.

Планування передбачало кілька етапів:
І етап ДІАГНОСТИКА: було завдання з’ясувати та визначити здобутки і проблеми школи, а також причин їх виникнення. Був здійснений аналіз документів (протоколів педагогічних рад, нарад при директору, результати моніторингу якості навчально-виховного процесу в школі).Робота фокус-груп провела опитування (мозковий штурм, SWOT-аналіз).

ІІ етап ІДЕНТИФІКАЦІЇ групувалися проблеми, завдання фокус груп було виокремити проблеми за змістом і напрямами. Процеси складання проблемної зони кожної групи проблем інструментарій педагогічна релаксація — аналітичне переосмислення попередньої життєдіяльності навчального закладу.

ІІІ етап ОБГОВОРЕННЯ груп проблем завдання фокус груп було упорядкувати згруповані напрямки для визначення переліку основних проблем процеси обґрунтування переліку проблем, що складають кожну окрему зону інструментарій методика «Проблемна зона» дискусія мозковий штурм 

ІІІ етап УСТАНОВЛЕННЯ ієрархії проблем за важливістю завдання виявлення ключових проблем для оптимального розподілу процесів окреслення змісту, головних причин та наслідків проблеми визначення основних шляхів та засобів її вирішення інструментарій (була застосована методика «Дерево проблем» дискусія мозковий штурм)

ІІІ етап ВИЗНАЧЕННЯ цілей і завдань плану, які будуть реалізовані (обговорення та окреслення основних завдань плану роботи ( методика «Дерево цілей»)

ІV етап ПЕРЕДБАЧЕННЯ результатів виконання кожного завдання, показників і способів контролю за виконанням завдання визначення результатів виконання завдань процеси визначення для кожного із завдань плану пари результатів, що відповідають SMART-критеріям: – конкретність – вимірюваність – досяжність – актуальність – вирішуваність за певний проміжок часу інструментарій методика «SMART» 

Vетап ПЛАНУВАННЯ заходів відповідно до мети і завдань розроблялися конкретні заходи річного плану

VІ етап ОЦІНЮВАННЯ були розроблені критерії результів кожного заходу 

VІІ етап ОФОРМЛЕННЯ загального плану роботи навчального закладу на рік був складений загальний план роботи за визначеними цілями, завданнями та результатами 

VІІІ етап СКЛАДАННЯ календарного плану були оформлені підсумки роботи за всіма цілями, завданнями та результатами у календарний план, розміщуючи заходи в порядку їх проведення визначають термін кожного заходу та відповідальних.
 ПОПРАЦЮВАЛИ НА СЛАВУ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Доповідачі-фасилітатори про напрацювання фокус-групи:



Фасилітатор фокус-групи №1 - Савенець Наталія Миколаївна, вчитель географії.




Фасилітатор фокус-групи №2 - Добуш Елла Петрівна , вчитель трудового навчання.


Фасилітатор фокус-групи №3 - Човган Наталія Богданівна , вчитель початкових класів, голова ШМО вчителів початкових класів.

Фасилітатор фокус-групи №4 - Муйла Оксана Йосипівна , вчитель іноземної мови, голова ШМО вчителів іноземної мови.

Фасилітатор фокус-групи №5 - Горобець Володимир Дмитрович, вчитель геогафії.



 


Фасилітатор фокус-групи №6 - Новіцька Наталія Миколаївна, вчитель української мови та літератури, голова ШМО вчителів української  мови та літератури.



Ми сподіваємося, що, залучивши до процесу планування якомога більшої кількості корисних членів колективу, отримаємо якісно інший продукт — досконалий річний план роботи школи.



Немає коментарів:

Дописати коментар