Підвищення статусу національної освіти в ХХІ столітті потребує нових підходів і методів роботи з педагогічними кадрами. Методична робота стала життєвою потребою кожного окремого педагога й водночас обов’язковою вимогою суспільства, найважливішою умовою забезпечення ефективного функціонування школи.
У 2016-2017 н.р. методична робота у школі була спланована і проведена відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про мови», Положення про методичну роботу, інших нормативних документів, річного та перспективного планів роботи школи, що сприяли системній, аналітичній, організаційній, діагностичній, пошуковій, інформаційній діяльності, ефективності навчально-виховного процесу, підвищенню наукового, загально культурного рівня педагогічних працівників, удосконаленню їх професійної компетенції, розвитку педагогічної творчості.
На підставі Положення про методичну роботу з педагогічними кадрами загальноосвітніх шкіл України, з метою подальшого удосконалення методичної роботи було видано наказ по школі від 01.09.2017р. № 248 «Про організацію науково - методичної роботи з педагогічними кадрами в 2016 - 2017 н.р.».
Протягом навчального року діяльність педагогічного колективу було спрямовано на реалізацію науково-методичної теми школи: «Формування в учнів свідомого засвоєння знань, умінь та навичок, соціалізації особистості на засадах компетентнісного навчання й виховання через інтеграцію інформаційних та комунікаційних технологій в навчально- виховний процес»
У рамках реалізації науково-методичної проблеми було:
- на педагогічних радах досліджено питання: “Особливості навчально- виховного процесу в сучасній школі. Визначення пріоритетних напрямів діяльності школи на сучасному етапі ”, “Створення в колективі навчального закладу умов для науково - дослідницької роботи педагогів та учнів; обмін передовими педагогічними ідеями, розвиток творчої співпраці ”, “Самоаналіз власної діяльності та самоосвіта – реальні шляхи підвищення професійної майстерності педагога ”, “Створення сучасного освітнього простору в мікрорайоні школи-відповідно до концепції навчального закладу ”; "Особистісно - соціальний та інтелектуальний розвиток учнів початкової школи в процесі оволодіння ключовими компетентностями в процесі упровадження оновленого Державного стандарту початкової загальної освіти"
- на методичній раді школи розглянуто питання:
обговорення Концепції Нової української школи, про організацію роботи колективу над методичною проблемою, удосконалення навчального процесу на основі сучасних технологій, здобутки та перспективи профільного навчання, хмарні сервіси у НВП як засіб організації досліджень проектної діяльності та адаптації навчального матеріалу до реального життя, обговорення навчальних планів для 10-11 класів, обговорено проект Програми розвитку освіти м. Львова на 2017—2020р.
- взято участь у семінарах, вебінарах, конференціях, професійних конкурсах (“Учитель року-2017”), що сприяло зростанню професійної майстерності та творчої ініціативи педагогів;
- підвищено комп’ютерну грамотність вчителів шляхом участі в Е-конференціях, що сприяє формуванню конкурентно спроможного педагога, адаптованого до нових соціально-економічних умов;
- створено “Віртуальну учительську СЗШ №99” для організації діяльності вчителів, їх стимулювання до самоосвіти, професійного зростання;
У школі функціонували такі форми методичної роботи:
колективні: педагогічна рада, інструктивно-методичні наради, наради при директорові;
групові: 10 предметних МО і МО класних керівників, творча група вчителів 1-2 класів, 3-4 класів, творча група вчителів 5-11 класів.
індивідуальні: наставництво, стажування, методичні консультації.
Творча група вчителів 1-2 класів(керівник Венгрин З.М.) досліджувала питання: «Технології, що зберігають здоров'я та їх використання в навчально-виховному процесі». Під час засідань обговорювалися питання впровадження технологій, що зберігають здоров'я у роботі початкової школи, поради для вчителів з поліпшення здоров'я, використання науково-педагогічної літератури з даної теми. Кінцевим продуктом роботи групи є розроблений методично - дидактичний посібник для початкових класів, рекомендований методичною радою НМЦ м. Львова. (Протокол №1 від 12.01.2017р)
Творча група 3-4 класів (керівник Посувайло О.Б.) працювала над проблемою «Соціалізація школяра, як предметна та ключова компетентність»
Вчителі проаналізували наукову літературу з даної проблеми; ознайомились з педагогічним досвідом, який висвітлює дане питання; досліджували умови формування соціальної компетентності учнів; розробили критерії, показники соціалізованості молодших школярів; удосконалювали систему психолого-педагогічного чинника процесу соціалізації.
Творча група вчителів 5-11 класів(керівник Садоха Н.Б.) працювала над проблемою «Педагогічна підтримка розвитку самоосвітньої компетенції».
Кінцевий продукт: буклет, презентація. З проблемою, над якою працювала творча група, пов'язана дослідницька робота учениці 10Акл. Котик Т. «Львів та львів'яни XX-XXIст. Роман Дашкевич», яка зайняла II місце у міському учнівському конкурсі проектних, дослідницьких та реферативних робіт «Львів та львів'яни. Великі люди Малої Батьківщини хх-ххIст.».
Вчителі школи є також активними учасниками районних творчих груп «Математичне моделювання на уроках математики»(Басараба Т.М., Процайло Л.М., Посувайло О.Б.); «Проектна діяльність на уроках природознавства» (Бохенко О.Я.;Должанська Л.І.);
міської творчої групи «Розвиток творчого мислення у молодших школярів»(Венгрин З.М.,Човган Н.Б.)
На високому науково-методичному рівні проведено педагогічні читання за книгою Кена Робінсона «Школа майбутнього» на базі районної бібліотеки ім.Лесі Українки- лекторами читань були вчителі: Посувайло О.Б., Човган Н.Б., Беньо Н.Б., Ігнатова Т.В., Басараба Т.М., Атаманчук В.В., Венгрин З.М., Янчишин Л.Ю., Ковалевич О.П., Черноусова А.В., Процайло Л.М.
Протягом року проводилася певна робота щодо поширення досвіду роботи вчителів школи, оприлюднення результатів професійної діяльності педагогів закладу шляхом друку матеріалів у фахових виданнях, розміщення електронних публікацій на сайтах, участі у професійних конкурсах, майстер-класах тощо.
Публікації вчителів 2016-2017 н.р.
· «Фонтани та театри Середньовічного Львова» Савенець Н.М. (сценарій виховного заходу). Журнал «Основи» Проблеми сталого розвитку у шкільній географії квітень 2017р.
· «Вплив людини на атмосферу землі» Савенець Н.М. урок з географії 6-й клас. Журнал «Основи» Проблеми сталого розвитку у шкільній географії квітень 2017р.
· «Транспорт України» Савенець Н.М. урок з географії 9-й клас. Журнал «Основи. Географія» 2016р. жовтень.
· Методично-дидактичний посібник «Технології,що зберігають здоров’я» -(Іванина Н.Ю.,Венгрин З.М.,Бохенко О.Я.,Мацієвська О.О.,Заверуха Г.Д.,Ігнатова Т.В.,РевенкоТ.С.,Човган Н.Б.);
· Конспект уроку з літературного читання для учнів 4 класів М. Паар «Різдву радіймо посеред літа» (уривок з твору «Вафельне серце»)- методично-дидактична збірка «Львівська хрестоматія» -Посувайло О.Б., Беньо Н.Б.,Процайло Л.М.,Черноусова А.В.;
· Мультимедійний диск «Логічні завдання»(Човган Н.Б.,Венгрин З.М.);
· Сценарій свята «Живи!Знай!Памятай!Голодомор 32-33рр.»(журнал «Відкритий урок»).Відзнака- «Вибір редакції»(Бохенко О.Я.).
· Притула С.В. – сценарій виховного заходу «Історія та мода» (Вчительський журнал online, 2016 р.)
· Білокура Н.І. – сценарій заходу «Розквітай же, рідна українська мово!» (ж-л видавництва «Основа» «Вивчаємо українську мову та літературу. Позакласна робота», січень № 2 (38), 2017р.)
На базі школи 28. 02. 2017 проведено міський семінар вчителів географії на тему: «Активізація пізнавальної діяльності та формування творчої особистості, розвиток її обдарувань та талантів шляхом використання сучасних технологій», 14.03.2017 р. проведено науково-практичну конференцію вчителів української мови та літератури Шевченківського району «Використання новітніх педагогічних технологій у процесі викладання української мови та літератури». На конференції виступили з доповідями вчителі Новіцька Н. М. «Проектна діяльність на уроках української мови та літератури», Телішевська Л. С.«Хмарні технології на уроках української мови та літератури».
З метою розвитку громадянської освіти в Україні, в тому числі – із використанням сучасних інформаційно- комунікаційних технологій, формування у вчителів та молодих громадян ключових компетентностей XXI ст.( соціальної, громадянської, інформаційно-цифрової), визначених у Концепції Нової української школи, через впровадження стандартів і засад, які покладені в основу роботи з інформацією та сприяють розвитку демократичного суспільства вчителі школи Савенець Н.М., Гавдульська І.Я.,Породько І.П. беруть участь у Всеукраїнському проекті «Громадянська освіта та електронна демократія в навчальних закладах».
З метою виявлення талановитих вчителів, удосконалення фахової майстерності, стимулювання їх творчого самовдосконалення, популяризації педагогічного досвіду найкращих педагогів у листопаді 2016 році проходив міський етап Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року – 2016». У номінації “Початкова школа” заклад представляла Бохенко О.Я.
Немає коментарів:
Дописати коментар